onsdag 1 januari 2014

Så var julen slut

Jag hade en supermysig jul. Först jullunch hos Mickes mamma, sedan spenderades resten av kvällen hos mamma och pappa tillsammans med mormor och Micke. Helt otroligt vad mycket pappa lagar till själv till julbordet, de flesta har nog inte den lyxen att bli bjudna på sådan lyx!

För första gången någonsin missade jag att se Kalle anka på tv, med det gick det också. Kändes ändå redan konstigt utan snö. Fantastiska julklappar fick jag förstås också :-)

På juldagen hade vi mamma och pappa här hos oss i Väsby. Då åt vi jullunch och hade en minijulafton då Anton fick öppna ytterligare julklappar. 

Nu är julen slut, vi introducerade vår tradition att banka sönder pepparkakshuset!



Nyårsafton var också riktigt bra. Jag och Micke åkte in till stan för middag hos ett par vänner. Var väldigt god mat och trevliga människor. Sedan såg vi på fyrverkerierna förstås, fantastisk utsikt och många fina fyrverkerier, men man såg också en del som kanske inte borde tänt fyrverkerier själva. En som stod mitt bland allt folk o ville tända, nån annan som sköt rakt ut i vattnet så de smällde på vattenytan.

Ingen snö på nyår heller. Skum vinter. Vi hann åka pulka en helg, det var väl den enda snön den här vintern. Och inte har det varit många dagar med minusgrader och rutskrapning heller. Saknar snön faktiskt, den hör vintern till!

Idag, nyårsdagen, har vi packat ner julen i sina kartonger. Kändes skönt och det blev lite mer utrymme utan granen. Nu tar vi nya tag och ser fram emot ett riktigt bra år!

Gott nytt år önskar jag er alla!

2 kommentarer:

  1. Gott Nytt År på er också!

    SvaraRadera
  2. Vilket tjusigt hus det var! Hoppas det var lika gott som fint :-)

    SvaraRadera