söndag 17 november 2013

Cykelmässa

Skrev ett inlägg igår, men tyvärr bara försvann det :(

Vi var i alla fall på Cykelmässa i Kista igår, den första för min del. Det var väl ungefär som man kan tänka sig, en hel massa cyklar och diverse kläder och tillbehör. Ganska mycket folk och en hel del barnfamiljer. Det är något jag har märkt efter att ha varit med på Mickes träningar och tävlingar, oftast är hela familjen med. Ibland är det tävling för barnen först också, många av barnen håller själva på med triathlon. De är väl uppväxta med det, får se om Anton blir intresserad också...

På Cykelmässan hörde jag ett par grabbar i tioårsåldern, de stod vid en cykel och den ena utbrast "kolla vilken linjecykel, och vilka växlar!". Alltså, jag vet typ fortfarande inte vad en linjecykel är, även fast jag vet att en av Mickes fyra cyklar är en sådan. Och ja, jag vet att cyklar har växlar, men thats it. 

Micke gick runt och tittade och fotade cyklar han tyckte om. De flesta cyklarna kostade väl 50 000 till 90 000 kr, så det var nog bra att jag var med och agerade lite bromskloss. Annars vet man aldrig vad han hade kommit hem med ;-)

Slutsats: Jag föredrar nog mässor där det är lite mer provsmakning, någon choklad- eller matmässa till exempel. Jag hittade inte min cykel heller, min lila matta cykel som jag vill ha. Men kan tänka mig att följa med nästa år också ändå, måste ju hålla koll på inköpen dessutom...

Cannondales monter var mest spännande..




















Och vem vill inte kolla på dyra, konstiga cykelhjul?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar