lördag 23 november 2013

En händelserik lördag

Det är inte ofta det blir sovmorgon hos oss. Inte idag heller. Vi gick upp vid 7 för att vara i Uppsala klockan 09.00, när äventyrsbadet Fyrishov öppnade. Och ja, vi hade Anton med oss :-)

Det var riktigt roligt, och väldigt länge sedan jag åkte vattenrutschbana. Nu gick det på tid också och det var två bredvid varandra. Jag satt med Anton i knät och tävlade mot Micke och tvärt om. Vi vann mest!

Sedan blev det stopp på donken innan vi brummade vidare till Ikea Barkarby, där jag köpte ny diskmaskin. Tyvärr har min tidigare maskin brakat ihop, vilket är väldigt tråkigt med tanke att jag inte får så stor användning för den nu.. Dessutom måste jag köpa tre nya dosdimmers till lägenheten också - verkligen superroliga kostnader.

Hur som helst, efter att ha baxat in diskmaskinen i min lägenhet åkte vi till mamma och pappa för fika och ta emot bröd från Pappas Bageri. Fantastiskt bröd!

Sedan hem igen efter stopp i mataffär. Sedan var det cykling för Micke och därefter middag som åtföljdes av våra hemmagjorda pannacotta, mums!

2 kommentarer:

  1. Blev pannacottan som du ville ha den, du var ju lite osäker på hur konsistensen skulle bli?

    SvaraRadera
  2. Jo, den blev bra! Men vi ska prova göra såsen med färska hallon nästa gång. Alt. ha lite socker i hallonsåsen, Anton tyckte det var lite för surt. Men konsistensen blev perfekt :-)

    SvaraRadera