torsdag 27 mars 2014

Mäklare

Just nu är jag igång och ska sälja min lägenhet, och har därför träffat ett antal mäklare.

Det är helt otroligt vad olika de är, jag började med att träffa två stycken, från de största mäklarfirmorna i kommunen. Men de var så fruktansvärt olika, den ena var en ren säljare, den andre tvärt emot en säljare, men däremot hade han erfarenheten. Och helst ville jag ha ett mellanting. Så träffade en tredje. Den blev det.

När man väl börjar så går det snabbare än jag hade kunnat tänka mig. Redan om två veckor är det fotografering och om en månad är det visning av lägenheten. Känns både läskigt och spännande.

Idag fick jag kontraktet från mäklaren. Vi har kommit överens om ett arvode. Men självklart har jag fått en mäklare som inte kan räkna så hon skrev fel... Bra start ;-)

Snart är jag och min triathlet sambos på riktigt!

3 kommentarer:

  1. Toppen! Har du fått en värdering än?

    SvaraRadera
  2. Nja, första övervärderade, andra undervärderade och den tredje sa inget alls om värdering utan att vi gemensamt måste komma fram till ett acceptpris typ. Lutar åt att lägga acceptpris på 1495 eller nåt sånt.

    SvaraRadera