lördag 26 oktober 2013

Planera semester med en triathlet

I listan med saker som är bra att veta när man är ihop med en triathlet (bloggens första inlägg), står det att man ska hjälpa honom med tävlingskalendern efter vart man vill resa.

Semestern bestäms helt klart efter tävlingarna. Så här ser nästa år ut:

April: Mallorca, Träningsresa
Maj: Göteborg, Göteborgsvarvet
Juni: Motala, Triathlon
Juli: Resmål ej bestämt (med Anton också, ej träningsresa)
Juli: Örebro, Kilsbergen Triathlon
Juli: Katrineholm, Triathlon
Augusti: Köpenhamn, Iron Man
November: Frankrike, Marathon (Micke vill åka, får se om han kan övertala mig)

Utöver detta är det förstås ett flertal tävlingar i Stockholm. Jag hade att välja på Motala eller Vansbro åtminstone för nästa år, lite får man vara med och bestämma. 2015 blir det troligen Iron Man i Kalmar, eftersom jag gärna vill åka dit :-)

Ungefär så här kan det låta vid "semesterplanering":
Micke: Vill du åka på en romantisk semester till Nice?
Jag: Romantisk? Säg som det är, vilken tävling är det?
Micke: Nää, vadå? .........lite löpning bara...

Eller så här:
Jag: Vi kanske kan åka och hälsa på Camilla och Anders i Australien någon gång?
Micke: Vart bor de? Ska kolla vart närmsta Iron Man är.
Jag: Noosa
Micke: Ah, de har triathlon där som jag kan köra, så får vi åka till Cairns (eller var det nu var) på roadtrip och köra Iron Man.

Ja, vi har helt klart olika syn på vad semester är.

1 kommentar: