tisdag 22 april 2014

Halvtid på Mallis

Hmm, det går visst inte så bra det här med att blogga varje dag.. Nu har helt plötsligt halva resan gått. Idag åker alla från cykelklubben hem, så Micke får cykla ensam resten av resan.

Så vad har vi gjort här då? Häromdagen hyrde jag en cykel, så cyklade vi en sväng tillsammans på Mickes vilodag. Fyra mil blev det för mig, Micke körde en extrasväng för att få ihop fem mil. Det var jättemysigt, så fina små vägar i det fina landskapet. Enda jobbiga var att det blåste en del just den här dagen, så sista biten längs vattnet var tuff även om vägen var snäll i sig.

Tyvärr dog Mickes telefon (som vi fotade med), så kan inte visa några bilder från turen.

På dagarna läser jag mest min bok, Anne Franks dagbok, den sträckläser jag dock, så den tar slut idag. Sen har jag bara böcker på ipaden kvar, får se hur det går. På kvällarna åker vi antingen till Alcudia eller Pollensa. 

Bussen har vi gett upp, det är Mañana Mañana som gäller. Den kommer när den kommer helt enkelt, även om busstabellen säger varje kvart. Sist åkte den inte ens hela vägen ändå. Så taxi hädanefter. 

Vi var på en häftig restaurang med två av killarna från Vallentuna CK. Det är en gammal teater i gamla stan. Tyvärr har jag inga riktigt bra bilder, får nästan ta oss dit igen någon dag bara för att fota.


I torsdags firade vi ett år tillsammans. Dagen tillbringade vi i Alcudia, kvällen blev det middag i Pollenca. Tänk hur det kan kännas som vi varit ihop i evigheter, samtidigt som tiden gått så himla fort. Kul att fira ett år här på Mallorca! Älsklingen gav mig finaste örhängena också, som matchar mitt halsband som jag fick i julklapp. Världens bästa sambo har jag :)



Det är nå änder här, som förföljer oss hela tiden, eller om det är flera som spionerar. De är överallt. De försöker smita förbi mig in på rummet, badar i poolen, och hänger vid baren.



Alla de andra från klubben har halvpension, så de äter middagsbuffé på hotellet. Vi föredrar att äta någonannanstans, det är verkligen inte prisvärt här tyvärr. Över huvudtaget är de dåliga på att krydda maten här. Salt vet de nog inte vad det är, får salta allt själv. 

Bästa maten hittills (tycker jag) är ett ställe i Alcudia, som har den bästa carbonaran jag någonsin ätit. Jag måste väl erkänna (och förvåna er) med att säga att jag ätit den tre gånger redan. Ska försöka låta bli att gå dit igen, börjar bli pinsamt när de känner igen en. Dags att prova något nytt. Men varför ändra på ett vinnande koncept, egentligen? ;-)

Efter vi har ätit mat i Alcudia, avslutar vi med en Frozen yoghurt med topping innan det blir tillbaka till hotellet för ett glas med cykelgänget.


Kort dagt har vi det alldeles underbart här borta. Det är så härligt väder varje dag, och jag njuter verkligen av att ha semester. Nu måste jag avsluta för att placera mig i en solstol med min bok, ska läsa ut den idag, har tjuvkikat lite på slutet av boken, så vill verkligen komma dit nu ;-) 

2 kommentarer:

  1. Grattis till ett år! Förresten vill jag ju se bilder på dig också :P

    SvaraRadera
  2. Vad kul att ni har andra att umgås med där också, grattis till 1 års dagen, vill gärna se bild på smyckena och dig :-)

    SvaraRadera