tisdag 1 april 2014

Nytillskottet

Som de flesta kanske vet så kan det ta lite tid för mig att fatta beslut ibland. Jag kan inte ha hur mycket tid som helst på mig att bestämma mig, det måste finnas en tidsfrist. Så det var ganska bra egentligen att det blev bråttom den här gången.

Vi skulle åka till Maria och Scott för att grilla i lördags, på vägen dit gled vi förbi cykelaffären. Tanken var att bara se på utbudet, snacka lite med de som jobbar där. Vi fick veta att på tisdag (idag) är det klubbpriser, med 20% på alla cyklar och 50% på alla kläder. Men vi kunde få samma pris innan det också.

I söndags köpte jag en cykel.


















Det är en Scott, precis som den jag lånat av pappa, men något nyare ;-)

11 200 kr fick jag betala för den. Jag hade räknat med 20 000 kr, så det blev ju ett riktigt kap. Så köpte jag en cykeljacka, sadelväska och extra slang också (inte för att jag kan byta själv, men har man en kille med fem cyklar så löser det sig).

Just nu har vi alltså fyra cyklar inne i lägenheten. Åtta cyklar har vi tillsammans.

Nu längtar jag efter trevligt cykelväder!!

1 kommentar: