tisdag 1 april 2014

Hur går det med träningen då?

Ja. Som de flesta kanske också vet, så är jag en periodare när det gäller träning. Jag tränar flera gånger i veckan under en period. Sedan tränar jag inte alls. Kanske det blir annorlunda nu, när jag är tillsammans med en kille som tränar typ två gånger om dagen?

Jag tränade tre gånger i veckan. Till mitt månadskort gick ut. Sedan velade jag över vilket gym jag skulle välja i två veckor. Men i söndags tog jag mig faktiskt till gymmet, och provade göra en fuling.

När jag flyttade till Väsby så fick jag ett häfte med rabattkuponger, varav två kuponger med en månads träning. Dock stod det att man bara fick använda en per hushåll.

Jag tänkte, att jag kan ju låtsas som att jag inte sett den texten. Så jag lämnade fram en till kupong. Efter en lång stunds nervositet säger han "har du redan använt en kupong?". Hmm.. ja, det har jag, jag fick två i samma häfte så...svarar jag. Konstigt. Man ska bara få en, säger han. Men okej, du kan träna nu, kortet är påfyllt.

Yay!

Vi åker ju till Mallis om två veckor, så jag hade ingen lust att BETALA för ett månadskort. Så nu har jag ingen ursäkt längre, ikväll ska det tränas! Sedan måste jag förstås prova min nya cykel snarast också.

5 kommentarer:

  1. Vad tränar du på gymmet? Är det pass typ bodypump, spinning eller inviduell styrketräning?

    SvaraRadera
  2. Primärt styrketräning, inleder med 20 min löpning och 10 min rodd :-)
    Får se om vi byter till att träna i simhallen efter Mallis, i så fall kanske jag varvar gymmet med simning!

    SvaraRadera
  3. Har du hunnit testa cykeln nu då?

    SvaraRadera
  4. Inte hunnit testa cykeln än nej, på söndag blir det en runda om inte annat. Det är lite fullt i schemat just nu, och Micke behöver visa mig någon lämplig runda ifall jag ska cykla själv :-)

    SvaraRadera